Wyjazd z biurem ITAKA

Jeśli Twoje wakacje były zarezerwowane z oferty ITAKA (NOWA ITAKA) i planowany wylot przypadał na okres do 30 czerwca, to zapewne już wiesz (albo się wkrótce dowiesz), że wyjazd się nie odbędzie.

****AKTUALIZACJA 19 czerwca 2020****

Przeczytaj poniżej jakie masz możliwości dotyczące zmiany rezerwacji w związku ze wznowieniem lotów z oferty Lato 2020 i wciąż dynamiczną sytuacją związaną z pandemią koronawirusa.

  1. REZYGNACJA Z IMPREZY TURYSTYCZNEJ Z INICJATYWY KLIENTA

W przypadku destynacji, które otwierają się na turystykę i które planujemy realizować, rezygnacje będą przyjmowane z naliczeniem kosztów zgodnie z WU. Nie ma możliwości bezkosztowej rezygnacji powołując się na NNO, ponieważ w tym wypadku NNO przestaje mieć bezpośredni wpływ na realizację imprezy (przelot, transfer, pobyt w hotelu). 

Wyprzedzając ewentualne wątpliwości, wyjaśniamy, że w wielu destynacjach otwierających się na turystykę, cześć obiektów może nie spełniać np. obowiązującego w danym kraju rygoru sanitarnego w związku z tym ich działalność nie może zostać rozpoczęta. Nie wpływa to jednak na możliwość realizacji imprezy w innym obiekcie na tej samej destynacji, całkowicie spełniającym obowiązujące w danym kraju wymogi. W tej bezprecedensowej sytuacji obiekty celem zapewniania bezpieczeństwa swoim klientom i spełnienia obowiązujących norm wprowadzają zmiany w funkcjonowaniu infrastruktury. Zmiany te nie są podstawą do rezygnacji o ile w istotny sposób nie zmieniają one świadczeń gwarantowanych zawartą umową np. zmiana z AIl na HB

Obecna sytuacja należy do bardzo dynamicznych, dlatego cześć krajów może dopiero podejmować decyzję o sposobie i czasie otwarcia się na turystów z poszczególnych państw. Ze swojej strony na bieżąco śledzimy oficjalne informacje aby móc korygować naszą ofertę.

 

 

  1. ZMIANY REZERWACJI

a. Zmiany z inicjatywy B.P. Itaka – klienci objęci anulacją imprezy

  • możliwe na dowolny termin/kierunek/sezon wg promocji z dnia zakupu lub aktualnej
  • możliwość skorzystania ze zniżki 3% dla Stałych Klientów pod warunkiem zalogowania się do Strefy Klienta (tylko w Aplikacji Mobilnej ITAKA) – dotyczy również tych, którzy nie dołączyli do programu wcześniej, ale zrobią to przed dokonaniem zmiany z Lato20 na Lato21
  • dozwolona zmiana miejsca wylotu
  • przy zmianie na ofertę LATO21 klient może skorzystać z wszystkich warunków promocji zgodnie z regulaminem sprzedaży tej oferty
  • jeśli na skutek zmiany wzrasta kwota zaliczki, klient nie musi dopłacać teraz różnicy – może to zrobić wraz z dopłatą II raty – na 30 dni przed nowym terminem wyjazdu
  • przy zmianie na LATO21 możliwa zmiana na imprezę droższą bez dopłaty ze strony klienta (różnicę w cenie wyrównamy zniżką) tylko jeśli zostaną spełnione następujące warunki:

– nie będzie to zmiana z sezonu niskiego na wysoki (sezon wysoki to terminy obejmujące: wyloty w okresie 15.06-15.09.2021, ferie, święta, weekend majowy, a sezon niski to pozostałe terminy)

– w 2021 zostanie wybrany ten sam miesiąc, który był na pierwotnej rezerwacji, np. zmiana z kwietnia 2020 na kwiecień 2021

– taka sama liczba uczestników pełnopłatnych/dzieci/infantów

– zostanie wybrany ten sam hotel/wycieczka, typ pokoju, wyżywienia, długość pobytu

– jeśli w ofercie Lato21 nie jest dostępny ten sam hotel co na rezerwacji pierwotnej, to zamiennie musi być wybrany hotel tej samej kategorii z takim samym typem pokoju jak pierwotnie. Jeśli na rezerwacji pierwotnej był pokój związany z dopłatą (np. widok na morze, superior, deluxe itp.) to ten parametr może być utrzymany. Np.:

-4*, pokój DBL – zmiana na inne (droższe) 4* pokój DBL – klient nie dopłaca różnicy w cenie

-4*, pokój DSV – zmiana na inne (droższe) 4* pokój DSV – klient nie dopłaca różnicy w cenie

-4*, pokój DBL – zmiana na inne (droższe) 4* pokój DSV – klient dopłaca tyle ile wynosi dopłata do SV w nowym hotelu

-4*, pokój DSV – zmiana na inne (droższe) 4* pokój DHS – jeśli dopłata do DHS w nowym hotelu jest wyższa niż dopłata do DSV w pierwotnym hotelu to dopłaca jedynie różnicę w samej dopłacie (dopłata do DSV =400/os., dopłata do DHS=450/os. – dopłaca 50/os., a resztę skorygujemy zniżką

 

Informacja o możliwości skorzystania z bonu covid będzie znajdowała się każdorazowo w komunikacie dotyczącym anulacji. 

 

 

b. Zmiany z inicjatywy klienta

  • W przypadku destynacji, które otwierają się na turystykę i które planujemy realizować, zmiany są możliwe na następujących warunkach:
    • zmiany poniżej 40 dni do przed datą wyjazdu przyjmowane są zgodnie z warunkami uczestnictwa
    • zmiany powyżej 40 dni przed datą wyjazdu możliwe na zasadach poniżej:

    – możliwe na dowolny termin/kierunek/sezon wg promocji z dnia zakupu lub aktualnej

    – możliwość skorzystania ze zniżki 3% dla Stałych Klientów pod warunkiem zalogowania się do Strefy Klienta (tylko w Aplikacji Mobilnej ITAKA) – dotyczy również tych, którzy nie dołączyli do programu wcześniej, ale zrobią to przed dokonaniem zmiany z Lato20 na Lato21

    – możliwe bez opłaty manipulacyjnej dla rezerwacji opartych na przelocie rejsowym, czarterowym oraz autokarze

    – przy zmianie na ofertę LATO21 klient może korzystać z wszystkich warunków promocji zgodnie z regulaminem sprzedaży tej oferty

    – jeśli na skutek zmiany wzrasta kwota zaliczki, klient nie musi dopłacać teraz różnicy – może to zrobić wraz z dopłatą II raty na 30 dni przed nowym terminem wyjazdu

    – przy zmianie na imprezę droższą, nie udzielamy rabatu – klient płaci za to co wybrał

 
  1. REAKTYWACJA SKASOWANEJ REZERWACJI

W sytuacji, gdy została zgłoszona rezygnacja (z inicjatywy klienta lub po anulacji przez B.P. Itaka) i rezerwacja została już skasowana, a klienci jednak zmieniają zdanie. Taka sytuacja będzie rozpatrywana indywidualnie. Proszę zgłosić swoją decyzję do biura, w którym była założona rezerwacja. 

 

  1. REZERWACJE Z SAMYM PRZELOTEM

Rezerwacje te nie stanowią imprezy turystycznej, dlatego nie podlegają pod Ustawę z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (UITPUT).

Tym samym nie ma zastosowania Ustawa z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (UCOV).

Rezygnacje z takich rezerwacji przyjmowane są w oparciu o Warunki Uczestnictwa z naliczeniem kosztów rezygnacji, ponieważ możliwość odstąpienia od umowy bez naliczania opłaty za odstąpienie wynika z UITPUT, która tu nie działa.

Zwrot po rezygnacji nie jest odraczany o 180 dni, ponieważ takie odroczenie wynika z UCOV, która tu nie działa.

ZOBACZ JAKIE KIERUNKI WZNOWI ITAKA OD LIPCA

#potrzebujewakacji

**** AKTUALIZACJA 25.05.2020 ****

MOŻLIWOŚCI ZMIAN 

  • Zmiana na tę samą imprezę w sezonie Lato 2020 – z zachowaniem warunków promocji lub po aktualnej cenie bez dopłaty, jeśli:

– zostanie wybrany ten sam hotel/wycieczka, rodzaj pokoju, wyżywienie, czas trwania, ubezpieczenie,

– zmiana terminu nie powoduje, że infant (dziecko poniżej 2 lat) będzie traktowany jako dziecko (dziecko powyżej 2 lat)

– zmiana terminu nie powoduje, że dziecko traci zniżkę wynikającą z jego wieku

– jeśli na skutek zmiany wzrasta kwota zaliczki, klient nie musi dopłacać teraz różnicy – może to zrobić wraz z dopłatą II raty – na 30 dni przed nowym terminem wyjazdu

Dozwolona jest zmiana na inny port wylotowy niż zarezerwowany pierwotnie.

 

  • Zmiana na tę samą imprezę w sezonie Lato 2021 – z zachowaniem warunków pierwszego etapu promocji dla oferty Lato 2021, bez dopłaty, jeśli:

– nie będzie to zmiana z sezonu niskiego na wysoki (sezon wysoki to terminy obejmujące: wyloty w okresie 15.06 -15.09.2021, ferie, święta, weekend majowy, a sezon niski to pozostałe terminy)

– w 2021 zostanie wybrany ten sam miesiąc, który był na pierwotnej rezerwacji, np. zmiana z czerwca 2020 na czerwiec 2021

– zostanie wybrany ten sam hotel/wycieczka, rodzaj pokoju, wyżywienie, czas trwania, ubezpieczenie,

– zmiana terminu nie powoduje, że infant (dziecko poniżej 2 lat) będzie traktowany jako dziecko (dziecko powyżej 2 lat)

– zmiana terminu nie powoduje, że dziecko traci zniżkę wynikającą z jego wieku

– jeśli na skutek zmiany wzrasta kwota zaliczki, klient nie musi dopłacać teraz różnicy – może to zrobić wraz z dopłatą II raty – na 30 dni przed nowym terminem wyjazdu

Dozwolona jest zmiana na inny port wylotowy niż zarezerwowany pierwotnie.

 

  • Zmiana na dowolną imprezę w sezonie Zima 2020/21 – w przypadku różnicy w cenie wymagana dopłata, z zachowaniem warunków pierwszego etapu promocji dla oferty Zima 2020/21.

 

 

  • W przypadku negatywnej decyzji dotyczącej zmiany rezerwacji Klient będzie miał możliwość rozliczenia kwoty wpłaconej na poczet anulowanej imprezy turystycznej w formie bonu wakacyjnego o wartości 105% kwoty wpłaconej na poczet anulowanej imprezy turystycznej (105% nie obejmuje składki ubezpieczenia kosztów rezygnacji jeśli było wykupione na pierwotnej rezerwacji).

    Bon będzie ważny przez 1 rok od dnia, w którym miała się odbyć (rozpocząć) impreza turystyczna, za którą bon jest wystawiony.

 

  • zwrot środków wpłaconych na poczet anulowanej imprezy turystycznej (z potrąceniem ewentualnej składki ubezpieczenia od kosztów rezygnacji) dokonywany w terminie 14 dni

 

 

 

Przeczytaj poniżej z jakich możliwości możesz skorzystać mając rezerwację na wwyjazd z Itaką.

Zmiany z inicjatywy ITAKI

Jeśli Twoje wakacje zostały anulowane, to zmiana:

  • jest możliwa na dowolny termin/kierunek/sezon wg warunków cenowych jakie obowiązywały w dniu zakupu pierwotnej imprezy lub aktualnych (w zależności, które są korzystniejsze)
  • dozwolona zmiana miejsca wylotu
  • przy zmianie na ofertę LATO 2021 możesz skorzystać ze wszystkich warunków promocji zgodnie z regulaminem sprzedaży tej oferty
  • jeśli na skutek zmiany wzrasta kwota zaliczki, nie musisz dopłacać teraz różnicy – możesz to zrobić wraz z dopłatą II raty – na 30 dni przed nowym terminem wyjazdu
  • przy zmianie na ofertę LATO 2021 możliwa jest zmiana na imprezę droższą bez dopłaty (różnicę w cenie wyrównamy zniżką) tylko jeśli zostaną spełnione następujące warunki:
    • taka sama liczba uczestników pełnopłatnych/dzieci/infantów
    • w 2021 zostanie wybrany ten sam miesiąc, który był na pierwotnej rezerwacji, np. zmiana z kwietnia 2020 na kwiecień 2021
    • zostanie wybrany ten sam hotel/wycieczka, typ pokoju, wyżywienia, długość pobytu
    • jeśli w ofercie LATO 2021 nie jest dostępny ten sam hotel co na rezerwacji pierwotnej, to zamiennie musi być wybrany hotel tej samej kategorii z takim samym typem pokoju jak pierwotnie – szczegółowe info w Twoim biurze sprzedaży.

 

Zmiany z inicjatywy Klienta
Jeśli chcesz zmienić swoją rezerwację, to zmiana:jest możliwa po cenie aktualnie obowiązującej lub z dnia dokonania pierwotnej rezerwacji

  • jest możliwa bez opłaty manipulacyjnej dla rezerwacji opartych na przelocie rejsowym, czarterowym oraz autokarze
  • jest możliwa na dowolny termin/kierunek/sezon
  • przy zmianie na ofertę LATO 2021 możesz skorzystać ze wszystkich warunków promocji zgodnie z regulaminem sprzedaży tej oferty
  • jeśli na skutek zmiany wzrośnie kwota zaliczki, nie musisz dopłacać teraz różnicy – możesz to zrobić wraz z dopłatą II raty na 30 dni przed nowym terminem wyjazdu
  • przy zmianie na imprezę droższą, wymagana jest dopłata.

Dla terminów obejmujących ferie, święta, weekend majowy, Sylwester warunki zmiany należy potwierdzać ze swoim biurem sprzedaży.

Pamiętaj! Swoją decyzję przekaż do biura, w którym zakładałeś rezerwacje w formie pisemnej (np. emailem).

Udostępnij ten wpis znajomym

Udostępnij na Facebook
Udostępnij na Twitter
Wyślij emailem

chcesz coś dodać?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

PROSZĘ O OFERTĘ

Twój numer lub email zostanie wykorzystany tylko i wyłącznie do kontaktu w sprawie przedstawienia oferty.

w celu poprawy użyteczności, Nasza strona wykorzystuje pliki cookies