Wyjazd z biurem ITAKA

Jeśli Twoje wakacje były zarezerwowane z oferty ITAKA (NOWA ITAKA) i planowany wylot przypadał na okres do 30 czerwca, to zapewne już wiesz (albo się wkrótce dowiesz), że wyjazd się nie odbędzie.

****AKTUALIZACJA 19 czerwca 2020****

Przeczytaj poniżej jakie masz możliwości dotyczące zmiany rezerwacji w związku ze wznowieniem lotów z oferty Lato 2020 i wciąż dynamiczną sytuacją związaną z pandemią koronawirusa.

  1. REZYGNACJA Z IMPREZY TURYSTYCZNEJ Z INICJATYWY KLIENTA

W przypadku destynacji, które otwierają się na turystykę i które planujemy realizować, rezygnacje będą przyjmowane z naliczeniem kosztów zgodnie z WU. Nie ma możliwości bezkosztowej rezygnacji powołując się na NNO, ponieważ w tym wypadku NNO przestaje mieć bezpośredni wpływ na realizację imprezy (przelot, transfer, pobyt w hotelu). 

Wyprzedzając ewentualne wątpliwości, wyjaśniamy, że w wielu destynacjach otwierających się na turystykę, cześć obiektów może nie spełniać np. obowiązującego w danym kraju rygoru sanitarnego w związku z tym ich działalność nie może zostać rozpoczęta. Nie wpływa to jednak na możliwość realizacji imprezy w innym obiekcie na tej samej destynacji, całkowicie spełniającym obowiązujące w danym kraju wymogi. W tej bezprecedensowej sytuacji obiekty celem zapewniania bezpieczeństwa swoim klientom i spełnienia obowiązujących norm wprowadzają zmiany w funkcjonowaniu infrastruktury. Zmiany te nie są podstawą do rezygnacji o ile w istotny sposób nie zmieniają one świadczeń gwarantowanych zawartą umową np. zmiana z AIl na HB

Obecna sytuacja należy do bardzo dynamicznych, dlatego cześć krajów może dopiero podejmować decyzję o sposobie i czasie otwarcia się na turystów z poszczególnych państw. Ze swojej strony na bieżąco śledzimy oficjalne informacje aby móc korygować naszą ofertę.

 

 

  1. ZMIANY REZERWACJI

a. Zmiany z inicjatywy B.P. Itaka – klienci objęci anulacją imprezy

  • możliwe na dowolny termin/kierunek/sezon wg promocji z dnia zakupu lub aktualnej
  • możliwość skorzystania ze zniżki 3% dla Stałych Klientów pod warunkiem zalogowania się do Strefy Klienta (tylko w Aplikacji Mobilnej ITAKA) – dotyczy również tych, którzy nie dołączyli do programu wcześniej, ale zrobią to przed dokonaniem zmiany z Lato20 na Lato21
  • dozwolona zmiana miejsca wylotu
  • przy zmianie na ofertę LATO21 klient może skorzystać z wszystkich warunków promocji zgodnie z regulaminem sprzedaży tej oferty
  • jeśli na skutek zmiany wzrasta kwota zaliczki, klient nie musi dopłacać teraz różnicy – może to zrobić wraz z dopłatą II raty – na 30 dni przed nowym terminem wyjazdu
  • przy zmianie na LATO21 możliwa zmiana na imprezę droższą bez dopłaty ze strony klienta (różnicę w cenie wyrównamy zniżką) tylko jeśli zostaną spełnione następujące warunki:

– nie będzie to zmiana z sezonu niskiego na wysoki (sezon wysoki to terminy obejmujące: wyloty w okresie 15.06-15.09.2021, ferie, święta, weekend majowy, a sezon niski to pozostałe terminy)

– w 2021 zostanie wybrany ten sam miesiąc, który był na pierwotnej rezerwacji, np. zmiana z kwietnia 2020 na kwiecień 2021

– taka sama liczba uczestników pełnopłatnych/dzieci/infantów

– zostanie wybrany ten sam hotel/wycieczka, typ pokoju, wyżywienia, długość pobytu

– jeśli w ofercie Lato21 nie jest dostępny ten sam hotel co na rezerwacji pierwotnej, to zamiennie musi być wybrany hotel tej samej kategorii z takim samym typem pokoju jak pierwotnie. Jeśli na rezerwacji pierwotnej był pokój związany z dopłatą (np. widok na morze, superior, deluxe itp.) to ten parametr może być utrzymany. Np.:

-4*, pokój DBL – zmiana na inne (droższe) 4* pokój DBL – klient nie dopłaca różnicy w cenie

-4*, pokój DSV – zmiana na inne (droższe) 4* pokój DSV – klient nie dopłaca różnicy w cenie

-4*, pokój DBL – zmiana na inne (droższe) 4* pokój DSV – klient dopłaca tyle ile wynosi dopłata do SV w nowym hotelu

-4*, pokój DSV – zmiana na inne (droższe) 4* pokój DHS – jeśli dopłata do DHS w nowym hotelu jest wyższa niż dopłata do DSV w pierwotnym hotelu to dopłaca jedynie różnicę w samej dopłacie (dopłata do DSV =400/os., dopłata do DHS=450/os. – dopłaca 50/os., a resztę skorygujemy zniżką

 

Informacja o możliwości skorzystania z bonu covid będzie znajdowała się każdorazowo w komunikacie dotyczącym anulacji. 

 

 

b. Zmiany z inicjatywy klienta

  • W przypadku destynacji, które otwierają się na turystykę i które planujemy realizować, zmiany są możliwe na następujących warunkach:
    • zmiany poniżej 40 dni do przed datą wyjazdu przyjmowane są zgodnie z warunkami uczestnictwa
    • zmiany powyżej 40 dni przed datą wyjazdu możliwe na zasadach poniżej:

    – możliwe na dowolny termin/kierunek/sezon wg promocji z dnia zakupu lub aktualnej

    – możliwość skorzystania ze zniżki 3% dla Stałych Klientów pod warunkiem zalogowania się do Strefy Klienta (tylko w Aplikacji Mobilnej ITAKA) – dotyczy również tych, którzy nie dołączyli do programu wcześniej, ale zrobią to przed dokonaniem zmiany z Lato20 na Lato21

    – możliwe bez opłaty manipulacyjnej dla rezerwacji opartych na przelocie rejsowym, czarterowym oraz autokarze

    – przy zmianie na ofertę LATO21 klient może korzystać z wszystkich warunków promocji zgodnie z regulaminem sprzedaży tej oferty

    – jeśli na skutek zmiany wzrasta kwota zaliczki, klient nie musi dopłacać teraz różnicy – może to zrobić wraz z dopłatą II raty na 30 dni przed nowym terminem wyjazdu

    – przy zmianie na imprezę droższą, nie udzielamy rabatu – klient płaci za to co wybrał

 
  1. REAKTYWACJA SKASOWANEJ REZERWACJI

W sytuacji, gdy została zgłoszona rezygnacja (z inicjatywy klienta lub po anulacji przez B.P. Itaka) i rezerwacja została już skasowana, a klienci jednak zmieniają zdanie. Taka sytuacja będzie rozpatrywana indywidualnie. Proszę zgłosić swoją decyzję do biura, w którym była założona rezerwacja. 

 

  1. REZERWACJE Z SAMYM PRZELOTEM

Rezerwacje te nie stanowią imprezy turystycznej, dlatego nie podlegają pod Ustawę z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (UITPUT).

Tym samym nie ma zastosowania Ustawa z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (UCOV).

Rezygnacje z takich rezerwacji przyjmowane są w oparciu o Warunki Uczestnictwa z naliczeniem kosztów rezygnacji, ponieważ możliwość odstąpienia od umowy bez naliczania opłaty za odstąpienie wynika z UITPUT, która tu nie działa.

Zwrot po rezygnacji nie jest odraczany o 180 dni, ponieważ takie odroczenie wynika z UCOV, która tu nie działa.

ZOBACZ JAKIE KIERUNKI WZNOWI ITAKA OD LIPCA

#potrzebujewakacji

**** AKTUALIZACJA 25.05.2020 ****

MOŻLIWOŚCI ZMIAN 

  • Zmiana na tę samą imprezę w sezonie Lato 2020 – z zachowaniem warunków promocji lub po aktualnej cenie bez dopłaty, jeśli:

– zostanie wybrany ten sam hotel/wycieczka, rodzaj pokoju, wyżywienie, czas trwania, ubezpieczenie,

– zmiana terminu nie powoduje, że infant (dziecko poniżej 2 lat) będzie traktowany jako dziecko (dziecko powyżej 2 lat)

– zmiana terminu nie powoduje, że dziecko traci zniżkę wynikającą z jego wieku

– jeśli na skutek zmiany wzrasta kwota zaliczki, klient nie musi dopłacać teraz różnicy – może to zrobić wraz z dopłatą II raty – na 30 dni przed nowym terminem wyjazdu

Dozwolona jest zmiana na inny port wylotowy niż zarezerwowany pierwotnie.

 

  • Zmiana na tę samą imprezę w sezonie Lato 2021 – z zachowaniem warunków pierwszego etapu promocji dla oferty Lato 2021, bez dopłaty, jeśli:

– nie będzie to zmiana z sezonu niskiego na wysoki (sezon wysoki to terminy obejmujące: wyloty w okresie 15.06 -15.09.2021, ferie, święta, weekend majowy, a sezon niski to pozostałe terminy)

– w 2021 zostanie wybrany ten sam miesiąc, który był na pierwotnej rezerwacji, np. zmiana z czerwca 2020 na czerwiec 2021

– zostanie wybrany ten sam hotel/wycieczka, rodzaj pokoju, wyżywienie, czas trwania, ubezpieczenie,

– zmiana terminu nie powoduje, że infant (dziecko poniżej 2 lat) będzie traktowany jako dziecko (dziecko powyżej 2 lat)

– zmiana terminu nie powoduje, że dziecko traci zniżkę wynikającą z jego wieku

– jeśli na skutek zmiany wzrasta kwota zaliczki, klient nie musi dopłacać teraz różnicy – może to zrobić wraz z dopłatą II raty – na 30 dni przed nowym terminem wyjazdu

Dozwolona jest zmiana na inny port wylotowy niż zarezerwowany pierwotnie.

 

  • Zmiana na dowolną imprezę w sezonie Zima 2020/21 – w przypadku różnicy w cenie wymagana dopłata, z zachowaniem warunków pierwszego etapu promocji dla oferty Zima 2020/21.

 

 

  • W przypadku negatywnej decyzji dotyczącej zmiany rezerwacji Klient będzie miał możliwość rozliczenia kwoty wpłaconej na poczet anulowanej imprezy turystycznej w formie bonu wakacyjnego o wartości 105% kwoty wpłaconej na poczet anulowanej imprezy turystycznej (105% nie obejmuje składki ubezpieczenia kosztów rezygnacji jeśli było wykupione na pierwotnej rezerwacji).

    Bon będzie ważny przez 1 rok od dnia, w którym miała się odbyć (rozpocząć) impreza turystyczna, za którą bon jest wystawiony.

 

  • zwrot środków wpłaconych na poczet anulowanej imprezy turystycznej (z potrąceniem ewentualnej składki ubezpieczenia od kosztów rezygnacji) dokonywany w terminie 14 dni

 

 

 

Przeczytaj poniżej z jakich możliwości możesz skorzystać mając rezerwację na wwyjazd z Itaką.

Zmiany z inicjatywy ITAKI

Jeśli Twoje wakacje zostały anulowane, to zmiana:

  • jest możliwa na dowolny termin/kierunek/sezon wg warunków cenowych jakie obowiązywały w dniu zakupu pierwotnej imprezy lub aktualnych (w zależności, które są korzystniejsze)
  • dozwolona zmiana miejsca wylotu
  • przy zmianie na ofertę LATO 2021 możesz skorzystać ze wszystkich warunków promocji zgodnie z regulaminem sprzedaży tej oferty
  • jeśli na skutek zmiany wzrasta kwota zaliczki, nie musisz dopłacać teraz różnicy – możesz to zrobić wraz z dopłatą II raty – na 30 dni przed nowym terminem wyjazdu
  • przy zmianie na ofertę LATO 2021 możliwa jest zmiana na imprezę droższą bez dopłaty (różnicę w cenie wyrównamy zniżką) tylko jeśli zostaną spełnione następujące warunki:
    • taka sama liczba uczestników pełnopłatnych/dzieci/infantów
    • w 2021 zostanie wybrany ten sam miesiąc, który był na pierwotnej rezerwacji, np. zmiana z kwietnia 2020 na kwiecień 2021
    • zostanie wybrany ten sam hotel/wycieczka, typ pokoju, wyżywienia, długość pobytu
    • jeśli w ofercie LATO 2021 nie jest dostępny ten sam hotel co na rezerwacji pierwotnej, to zamiennie musi być wybrany hotel tej samej kategorii z takim samym typem pokoju jak pierwotnie – szczegółowe info w Twoim biurze sprzedaży.

 

Zmiany z inicjatywy Klienta
Jeśli chcesz zmienić swoją rezerwację, to zmiana:jest możliwa po cenie aktualnie obowiązującej lub z dnia dokonania pierwotnej rezerwacji

  • jest możliwa bez opłaty manipulacyjnej dla rezerwacji opartych na przelocie rejsowym, czarterowym oraz autokarze
  • jest możliwa na dowolny termin/kierunek/sezon
  • przy zmianie na ofertę LATO 2021 możesz skorzystać ze wszystkich warunków promocji zgodnie z regulaminem sprzedaży tej oferty
  • jeśli na skutek zmiany wzrośnie kwota zaliczki, nie musisz dopłacać teraz różnicy – możesz to zrobić wraz z dopłatą II raty na 30 dni przed nowym terminem wyjazdu
  • przy zmianie na imprezę droższą, wymagana jest dopłata.

Dla terminów obejmujących ferie, święta, weekend majowy, Sylwester warunki zmiany należy potwierdzać ze swoim biurem sprzedaży.

Pamiętaj! Swoją decyzję przekaż do biura, w którym zakładałeś rezerwacje w formie pisemnej (np. emailem).

Udostępnij ten wpis znajomym

Share on facebook
Udostępnij na Facebook
Share on twitter
Udostępnij na Twitter
Share on email
Wyślij emailem

chcesz coś dodać?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

w celu poprawy użyteczności, Nasza strona wykorzystuje pliki cookies